BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/340459 İhale Kayıt Numaralı “Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı Alımı İşi” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Abone İşleri Daire Başkanlığı tarafından 26.07.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı Alımı İşi” ihalesine ilişkin olarak Baylan Ölçü Aletleri San. ve Tic. Ltd. Şti.nin 03.08.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 06.08.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 10.08.2021 tarih ve 35929 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 09.08.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/1319 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından İdari Şartname’nin 7.5.3.2 ve Teknik Şartname’nin “Standartlar” başlıklı 3’üncü maddesi uyarınca kendisine ait olması gereken belgenin uygun şekilde sunulmadığı, İdari Şartname’nin 7.5.3.2’nci maddesinin ikinci bendinde ve Teknik Şartname’nin “Standartlar” başlıklı 3’üncü maddesinin (b) kısmında isteklinin TÜRKAK veya Uluslararası akredite edilmiş bir kuruluştan alınmış “TS EN 17025 Laboratuar Yeterlilik Belgesi”ne sahip olması gerektiğinin belirtildiği, burada üreticiye veya başka bir firmaya ait belge istenmediği, isteklinin bu belgeye sahip olması gerektiğinin düzenlendiği, bu nedenle de idarece söz konusu belgeyi uygun şekilde sunmayan bir istekli üzerinde ihalenin bırakılması kararının mevzuata aykırı olduğu iddialarına yer verilmiştir.
A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhaleye katılımda yeterlik kuralları” başlıklı 10’uncu maddesinde “İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir:
…
8) İhale konusu işin ihale dokümanında belirtilen standartlara uygunluğunu gösteren, uluslar arası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen sertifikalar,
…
İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilân veya davet belgelerinde belirtilir…” hükmü,
Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Kalite ve standarda ilişkin belgeler” başlıklı 42’nci maddesinde “İşin niteliği göz önünde bulundurularak ön yeterlik şartnamesi ve idari şartnamede; kalite yönetim sistem belgesi, çevre yönetim sistem belgesi, hizmet yeterlilik belgesi ile deney-analiz-kalibrasyon laboratuvarlarının ve muayene kuruluşlarının kalite yeterliğine ilişkin düzenleme yapılabilir.
…
(3) Deney-analiz-kalibrasyon laboratuvarlarının ve muayene kuruluşlarının kalite yeterliliği ile ilgili belgelerin, Türk Akreditasyon Kurumu veya Uluslararası Laboratuvar Akreditasyon İşbirliği Karşılıklı Tanınma Anlaşmasında yer alan akreditasyon kurumları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu akreditasyon kurumlarının Uluslararası Laboratuvar Akreditasyon İşbirliği Karşılıklı Tanınma Anlaşmasında yer alan akreditasyon kurumu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. Teyit yazısı, ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması koşuluyla düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl süreyle kullanılabilir. Ancak Türk Akreditasyon Kurumu tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir.
(4) Kalite ve standarda ilişkin belgelerin ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması yeterlidir. Ancak, ihale ilk ilan veya davet tarihinden önce akreditasyonu geri çekilen belgelendirme kuruluşunun düzenlediği kalite yönetim sistem belgesi ve/veya çevre yönetim sistem belgesinin sunulması durumunda bu belgeler geçerli kabul edilmez…” hükmü,
Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler” başlıklı 38’inci maddesinde “(1) Alımın özelliği göz önünde bulundurularak, aday veya isteklinin alım konusu malı teklif etmeye yetkisinin bulunup bulunmadığı, ihaleye katılımda yeterlik kriteri olarak düzenlenebilir. Bu hususun yeterlik kriteri olarak düzenlenmesi durumunda aşağıdaki bentlerde yer alan belgelerin birlikte istenmesi zorunludur. Aday veya istekli ise kendi durumuna uygun olan belge veya belgeleri sunar. Bu belgeler şunlardır:
a) Aday veya istekli imalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,
b) Aday veya istekli yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,
c) Aday veya istekli Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.
(2) İş ortaklığında ortaklardan birinin, teklif edilen mala veya mallara ilişkin imalatçı veya yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belgelerden birini sunması yeterlidir. Konsorsiyumların katılabileceği ihalede, işin uzmanlık gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak, her bir kısım için bu belgelere yönelik düzenleme ayrı ayrı yapılır. Konsorsiyum ortaklarından her biri, başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenilen yeterlik kriterini sağlamak zorundadır.” hükmü,
Anılan Yönetmelik’in “Kalite ve standart ile ürünlerin piyasaya arzına ilişkin belgeler” başlıklı 42’nci maddesinde “ (1) Özel imalat süreci gerektiren mal alımı ihalelerinde, kalite yönetim sistem belgesi ve çevre yönetim sistem belgesi istenebilir. Bu belgelere yönelik düzenlemelerde aşağıdaki hususlar esas alınır:
a) Kalite yönetim sistem belgesinin ve çevre yönetim sistem belgesinin Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. Teyit yazısı ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması koşuluyla düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl süreyle geçerlidir. Ancak Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir.
b) (Değişik: 3/7/2009-27277 R.G/5.md.) Kalite yönetim sistem belgesi ve çevre yönetim sistem belgesinin, ihale veya son başvuru tarihinde geçerli olması yeterlidir. Ancak ihale ilk ilan veya davet tarihinden önce akreditasyonu geri çekilen belgelendirme kuruluşunun düzenlediği kalite yönetim sistem belgesi ve/veya çevre yönetim sistem belgesinin sunulması durumunda bu belgeler geçerli kabul edilmez.
c) İş ortaklıklarında, ortaklardan birinin istenilen belgeyi sunması yeterlidir. Konsorsiyumların katılabileceği ihalede, işin uzmanlık gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak kalite belgesine yönelik düzenleme ön yeterlik şartnamesinde veya idari şartnamede her bir kısım için ayrı ayrı yapılır. Konsorsiyum ortaklarından her biri başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenilen belgeyi veya belgeleri sunması zorunludur.
(2) Alım konusu malın ulusal standarda veya dengi uluslararası standarda uygunluğu ve bu uygunluğu gösteren belge veya belgelere yönelik olarak ön yeterlik veya ihale dokümanında düzenleme yapılabilir. Yapılacak düzenlemede aşağıdaki hususlar esas alınır:
a) Alım konusu malın ulusal standarda veya dengi uluslararası standarda uygunluğunu gösteren belge veya belgeler, ihaleye katılımda yeterlik belgesi olarak istenebilir. Bu durumda, aday veya isteklinin teklif ettiği malın ulusal standarda veya dengi uluslararası standarda uygunluğunu gösteren belgelerden birini sunması yeterlidir.
b) İş ortaklığında ortaklardan biri tarafından teklif edilen malın ulusal standarda veya dengi uluslararası standarda uygunluğunu gösteren belge veya belgelerden birinin sunulması yeterlidir. Konsorsiyumlarda, işin uzmanlık gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak standart belgesine yönelik düzenleme ön yeterlik şartnamesinde veya idari şartnamede her bir kısım için ayrı ayrı yapılır. Konsorsiyum ortaklarından her biri başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenilen standart belgesini sunmak zorundadır.
c) Alım konusu malın ulusal standarda veya dengi uluslararası standarda uygunluğunu gösteren belge veya belgelerin, ihaleye katılımda yeterlik kriteri olarak öngörülmemesi halinde; sözleşmenin uygulanması aşamasında yüklenici tarafından bu belge veya belgelerin muayene ve kabul komisyonuna sunulmasına yönelik teknik şartnamede veya sözleşme tasarısında düzenleme yapılabilir.
ç) Alım konusu malın ulusal standardının bulunmaması durumunda, sadece ilgili uluslararası standarda uygunluğu gösteren belge veya belgelere yönelik düzenleme yapılabilir. Bu durumda aday veya istekli teklif ettiği malın uluslararası standarda uygunluğunu gösteren belgesini sunmak zorundadır. İş ortaklığı ile konsorsiyum ortaklarının bu belge veya belgeleri sunması ile sözleşmenin uygulanmasına yönelik düzenlemelerde (b) ve (c) bentlerinde yer alan hükümler esas alınır.
(3) Ürünlere ilişkin teknik mevzuatı hazırlamaya ve yürütmeye yetkili kılınan kamu kurum veya kuruluşlarının düzenlemeleri esas alınarak malın piyasaya arzına ilişkin alınması zorunlu belge veya belgelere yönelik ön yeterlik veya ihale dokümanında düzenleme yapılır. Yapılacak düzenlemede aşağıdaki hususlar esas alınır:
a) Malın piyasaya arzına ilişkin alınması zorunlu belge veya belgeler, ihaleye katılımda yeterlik belgesi olarak istenebilir.
b) İş ortaklığında teklif edilen mala ilişkin belge veya belgelerin ortaklardan biri tarafından sunulması yeterlidir. Konsorsiyumlarda, işin uzmanlık gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak bu belge veya belgelere yönelik düzenleme her bir kısım için ayrı ayrı yapılır. Konsorsiyum ortaklarının her biri başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenen belge veya belgeleri sunmak zorundadır.
c) Ürünlerin piyasaya arzına ilişkin alınması zorunlu belge veya belgelerin, ihaleye katılımda yeterlik kriteri olarak öngörülmemesi halinde sözleşmenin uygulanması aşamasında yüklenici tarafından bu belge veya belgelerin muayene ve kabul komisyonuna sunulmasına yönelik olarak teknik şartnamede veya sözleşme tasarısında düzenleme yapılır. Ancak dördüncü fıkrada yer alan düzenleme çerçevesinde alım konusu malın yetkili kurum veya kuruluş tarafından oluşturulan veya kabul edilen bir sisteme kaydına ilişkin belge veya belgelerinin istenilmesi durumunda ayrıca bu malın piyasaya arzına ilişkin belge veya belgelere yönelik düzenleme yapılmayabilir.
(4) Yetkili kurum veya kuruluş tarafından alım konusu malın, kamu kurum ve kuruluşlarına satışının gerçekleştirilebilmesi için ürünün, imalatçısının, satıcısının kaydına ilişkin bir düzenleme gerçekleştirilmesi durumunda; yapılan düzenleme esas alınarak bu belge veya belgeler ihaleye katılımda yeterlik belgesi olarak istenir. İş ortaklığında ortaklardan biri tarafından teklif edilen malın kayıt belgesinin sunulması yeterlidir. Ancak satışın gerçekleştirilebilmesi için imalatçı veya satıcı kaydına yönelik bir düzenleme bulunması durumunda; iş ortaklığı ortaklarından her biri durumuna uygun belgeyi sunmak zorundadır. Konsorsiyum ortaklarının her biri ise başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenen belge veya belgeleri sunar.” hükmü,
Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Mal alımı ihalelerinde aday veya isteklinin alım konusu malı teklif etmeye yetkisini gösteren belgeler” başlıklı 58’inci maddesinde “58.1. Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde, adayın veya isteklinin alım konusu malı teklif etmeye yetkisinin bulunup bulunmadığının, ihaleye katılımda yeterlik kriteri olarak düzenlenebileceği hüküm altına alınmıştır. Yönetmelikte, idarelerin aşağıdaki üç belgeyi birlikte istemesinin zorunlu olduğu; aday veya isteklinin ise kendi durumuna uygun olan belge veya belgeleri sunacağı öngörülmüştür.
58.2. Bu belgeler şunlardır:
a) Aday veya istekli imalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,
b) Aday veya istekli yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,
c) Aday veya istekli Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.
İş ortaklığında ortaklardan birinin, teklif edilen mala veya mallara ilişkin imalatçı veya yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belgelerden birini sunması yeterlidir. Konsorsiyumların katılabileceği ihalede, işin uzmanlık gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak, her bir kısım için bu belgelere yönelik düzenleme ayrı ayrı yapılır. Konsorsiyum ortaklarından her biri, başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği kısım için istenilen yeterlik kriterini sağlamak zorundadır.” açıklaması,
İdari Şartname’nin “İhale konusu alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu malın;
a) Adı: Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı Alımı İşi
b) Varsa kodu: –
c) Miktarı ve türü:
Niteliği-Türü-Miktarı: 10.000 adet Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı ve 10.000 takım rekor alımı
Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.
ç) Teslim edileceği yer: MASKİ Ek hizmet Binası Peker Mah. Belediye Cad. No:52/A Şehzadeler MANİSA adresine teslim edilecektir.
d) Bu bent boş bırakılmıştır.” düzenlemesi,
Anılan Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “…7.5.2. İsteklinin alım konusu malı teklif etmeye yetkisinin bulunup bulunmadığını belgelendirmesi gerekir. Bu çerçevede istekli aşağıdaki bentlerde yer alan belgelerden kendi durumuna uygun olan belge veya belgeleri sunabilir:
a) İstekli imalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,
b) İstekli yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,
c) İstekli Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.
İş ortaklığında ortaklardan birinin, teklif edilen mala veya mallara ilişkin imalatçı veya yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belgelerden birini sunması yeterlidir.
İsteklinin imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler ise şunlardır:
Adayın imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler ise şunlardır:
a) Aday veya istekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi,
b) Aday veya isteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafından aday veya istekli adına düzenlenen Kapasite Raporu,
c) Aday veya isteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından aday veya istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlik Belgesi,
Yetkili Satıcı İse:
– Yetkili Satıcılık belgesi (istekli ilgili firmanın Yetkili satıcı belgesi üzerinde yer alan imza sahiplerinin üretici firmadaki görevleri ve imza sirküleri ve aşağıdaki belgelerin herhangi birinin aslını veya noter onaylı suretini veya aslı idarece görülmüştür onaylı fotokopisini yetki belgesi ile beraber sunulacaktır.)
a) İstekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi,
b) İsteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen Kapasite Raporu
c) İsteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlik Belgesi
…
7.5.3.2.
1.İhale konusu mala ilişkin olarak imalatçı firmanın Uluslararası onay kuruluşlarından alınmış 2014/32/AB Tip Onay belgesi ve Kalite Güvence Belgesini teklif dosyasında sunacaklardır.
2. İsteklilerin, TÜRKAK veya Uluslararası akredite edilmiş bir kuruluştan alınmış “TS EN 17025 Laboratuar Yeterlilik Belgesi”ni teklif dosyasında sunacaklardır.
3.İstekliler teklif edilen sayaca ait IP 68 Belgesini teklif dosyasında sunacaklardır.
4.İstekliler, teklif edilen sayaçların TC Sağlık Bakanlığı veya Avrupa Birliği üye ülkeleri Sağlık Bakanlığı veya Sağlık konusunda akredite edilmiş kuruluşlarca düzenlenmiş, içme suyuna uygunluk belgesini (hijyenlik sertifikası) teklif dosyasında sunacaklardır.
5-İstekliler ihale konusu mala ilişkin TSE’den veya Uluslararası Akreditasyon kurumlarından alınmış ISO 4064-1 Standardına uygunluk belgesini teklif dosyasında sunacaklardır.” düzenlemesi,
Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Su Sayacı Teknik Şartname’sinin “Amaç” başlıklı 1’inci maddesinde “Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı Sistemi
Abonelerin kullanım bedellerini peşin ödeme esasına dayanan bir sistemdir. Sayaç, abonenin kartından kredi bilgilerini yükleyip, tanımlanan esaslar çerçevesinde, kredi miktarı kadar su kullanılmasını sağlar.” düzenlemesi,
Anılan Şartname’nin “”Kapsam” başlıklı 22’nci maddesinde “MASİ Genel Müdürlüğü Manisa Büyükşehir Belediyesi hudutları içerisinde bulunan su abonelerinin tüketimini izlemek ve yönetmek üzere alınacak olan Ön Ödemeli Elektronik Kartlı Soğuk Su Sayacı alımı ile eğitim işlerinden ibarettir.” düzenlemesi,
Anılan Şartname’nin “Standartlar” başlıklı 3’üncü maddesinde “…İstekliler MASKİ bünyesinde önerdikleri Ön Ödemeli Su Sayacında asgari olarak aşağıdaki yönetmelik, standartlar ve belgelerin tamamını ihale günü hazır edeceklerdir.
a) İhale konusu mala ilişkin olarak imalatçı firmanın uluslararası onay kuruluşlarından alınmış 2014/32/AB Tip Onay belgesi ibraz etmesi zorunludur.
b) İsteklilerin, TÜRKAK veya Uluslararası akredite edilmiş bir kuruluştan alınmış “TS EN 17025 Laboratuvar Yeterlilik Belgesi”ne sahip olması zorunludur.
c) Teklif edilen sayaçların TC Sağlık Bakanlığı veya Avrupa Birliği üye ülkeleri Sağlık Bakanlığı veya Sağlık konusunda akredite edilmiş kuruluşlarca düzenlenmiş, içme suyuna uygunluk belgesinin (hijyenlik sertifikası) ibraz edilmesi zorunludur.
d) İsteklilerin teklif edilen sayaca ait IP 68 Belgesini sunmaları zorunludur.
e) İhale konusu mala ilişkin TSE’den veya Uluslararası Akreditasyon kurumlarından alınmış ISO 4064-1 Standardına uygunluk belgesinin ibraz edilmesi zorunludur.
f) İstekliler teklifleri ile birlikte verecekleri sayaçlara ait birer adet katalog vereceklerdir.” düzenlemesi,
“Ön Ödemeli, Elektronik Kartlı Su Sayacı” başlıklı 4’üncü maddesinde “4.1. Tanım
Ön ödemeli elektronik kartlı su sayaçları abonelerin su tüketimini idarenin belirlediği esaslar doğrultusunda işletme ve yönetimini sağlar. Ön ödeme modülü su tüketim miktarı ile ilgili “mekanik ölçme” sinyallerini alıp değerlendirerek tüketimi hesaplayan, ekranda gösteren, tüketimden önce müşterinin abone kartından kredi bilgilerini yükleyip, tanımlanan esaslar çerçevesinde, kredi miktarı kadar su kullanılmasını sağlayan elektronik bir modüldür.” düzenlemesi,
“Muayene İşlemleri” başlıklı 9’uncu maddesinde “9.6. Yapılacak test ve analizlerin, üretici firmanın yeterliği sağlanmış laboratuvarında veya akreditasyon belgesine sahip bir laboratuvarda, kalibrasyon belgelerine sahip cihazlarla yapılması şarttır. (Laboratuvarlar Ulusal veya Uluslararası Akreditasyon belgesine (TSE EN ISO/IEC 17025) sahip olmalıdır.)” düzenlemesi yer almaktadır.
29.07.2021 tarihli ihale komisyonu kararından, 3 adet ihale dokümanı indirilen şikayete konu ihaleye 2 isteklinin teklif verdiği, 2 isteklinin de belgelerinin uygun olduğuna karar verilerek ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi KG Elektrik Elektronik San. ve Tic. Ltd. Şti. üzerinde ihalenin bırakıldığı, başvuru sahibi Baylan Ölçü Aletleri San. ve Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin ise ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif olarak belirlendiği anlaşılmıştır.
İhale konusu işin Belediye hudutları içerisinde bulunan su abonelerinin tüketimini izlemek ve yönetmek üzere alınacak olan ön ödemeli elektronik kartlı soğuk su sayacı alımı ile eğitim işlerini kapsadığı, ön ödeme modülünün su tüketim miktarı ile ilgili “mekanik ölçme” sinyallerini alıp değerlendirerek tüketimi hesaplayan, ekranda gösteren, tüketimden önce müşterinin abone kartından kredi bilgilerini yükleyip, tanımlanan esaslar çerçevesinde, kredi miktarı kadar su kullanılmasını sağlayan elektronik bir modül olduğu anlaşılmıştır.
İdari Şartname’nin 7.5.3.2’nci maddesinde isteklilerden TÜRKAK veya Uluslararası akredite edilmiş bir kuruluştan alınmış “TS EN 17025 Laboratuar Yeterlilik Belgesi”nin teklif dosyasında sunulmasının istendiği,
Teknik Şartname’nin 9’uncu maddesinde ise yapılacak test ve analizlerin, üretici firmanın yeterliği sağlanmış laboratuvarında veya akreditasyon belgesine sahip bir laboratuvarda, kalibrasyon belgelerine sahip cihazlarla yapılması şartının getirildiği, laboratuvarların Ulusal veya Uluslararası Akreditasyon belgesine (TSE EN ISO/IEC 17025) sahip olması gerektiği düzenlenmiştir.
Öte yandan İdari Şartname’nin 7’nci maddesinde isteklinin alım konusu malı teklif etmeye yetkisinin bulunup bulunmadığını belgelendirmesi gerektiği, bu çerçevede istekli imalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeleri, istekli yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeleri sunması gerektiği belirtilerek, imalatçı veya yetkili satıcı olduğunu gösteren belgelerin neler olduğunun düzenlendiği görülmüştür.
İhale üzerinde bırakılan KG Elektrik Elektronik San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından sunulan belgelerin incelenmesi neticesinde; Luna Elektrik Elektronik San. ve Tic. A.Ş. tarafından düzenlenen ve ihale üzerinde bırakılan isteklinin Luna markalı su sayaçlarının tüm modelleri ve tüm su sayaçların parçalarının (rekor vb.) yetkili satıcısı ve temsilcisi olduğunu gösteren Yetkili Satıcı – Yetkili Temsilci Belgesi ve Luna Elektrik Elektronik San. ve Tic. A.Ş.ne adına düzenlenen TÜRKAK tarafından TS EN ISO/IEC 17025:2017 Standardına göre akredite edilmiş Akreditasyon Sertifikasının sunulduğu görülmüştür.
İhale dokümanında, isteklilerden TÜRKAK veya Uluslararası akredite edilmiş bir kuruluştan alınmış “TS EN 17025 Laboratuar Yeterlilik Belgesi”nin teklif dosyasında sunulmasının istendiği, Teknik Şartname’de ise yapılacak test ve analizlerin, üretici firmanın yeterliği sağlanmış laboratuvarında veya akreditasyon belgesine sahip bir laboratuvarda, kalibrasyon belgelerine sahip cihazlarla yapılması şartı getirilerek, laboratuvarların Ulusal veya Uluslararası Akreditasyon belgesine (TSE EN ISO/IEC 17025) sahip olması gerektiğinin düzenlendiği,
Aktarılan düzenlemelerde, “üretici firmanın yeterliği sağlanmış laboratuvarında veya akreditasyon belgesine sahip bir laboratuvarda” denilerek TSE EN ISO/IEC 17025 belgesinin istekli adına düzenlenmiş olması şartının getirilmediği, sadece laboratuvarın Ulusal veya Uluslararası Akreditasyon belgesine (TSE EN ISO/IEC 17025) sahip olması gerektiğinin düzenlendiği,
İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından Luna Elektrik Elektronik San. ve Tic. A.Ş. tarafından düzenlenen Yetkili Satıcı – Yetkili Temsilci Belgesi ve yetkili satıcısı olduğu Luna Elektrik Elektronik San. ve Tic. A.Ş. adına düzenlenen TÜRKAK tarafından TS EN ISO/IEC 17025:2017 Standardına göre akredite edilmiş Akreditasyon Sertifikasının sunulduğu görülmüş olup, anılan istekli tarafından sunulan yeterlik belgelerinin uygun olduğu, başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı ve idarece yapılan işlemlerde bir aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda herhangi bir aykırılık tespit edilmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.