E-Teklif Kapsamında Beyan Edilen Belgelerde Belirtilen Tarih Ve Sayı Bilgileriyle Sunulan Belgelerdeki Tarih Ve Sayı Bilgilerinin Uyumlu Olmadığı İddiası
Karar No : 2021/UY.II-1070
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/127010 İhale Kayıt Numaralı “Bsk Yol Yapım İşi” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından 30.03.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Bsk Yol Yapım İşi” ihalesine ilişkin olarak Yetimoğlu Mad. Yağ İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin 09.04.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 15.04.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 21.04.2021 tarih ve 20429 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 20.04.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/731 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,
…
8) Ekonomik açıdan en avantajlı teklif ile en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliler tarafından e-teklif kapsamında beyan edilen belgelerde belirtilen tarih ve sayı bilgileriyle sunulan belgelerdeki tarih ve sayı bilgilerinin uyumlu olmadığı, söz konusu istekliler hakkında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 17’nci maddesine göre işlem yapılması gerektiği iddialarına yer verilmiştir.
Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
8) Başvuru sahibinin 8’inci iddiasına ilişkin olarak:
İdari Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilginlerin e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.:
…
7.9. Belgelerin sunuluş şekli:
7.9.1. İdarece talep edilmesi halinde istekliler tarafından, e-teklifleri kapsamında beyan edilen bilgi ve belgelerden EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak teyit edilemeyenler ekleri ile birlikte bu maddede düzenlenen şekil kurallarına uygun olarak sunulur.
7.9.2. İstekliler, bu madde kapsamında idarece talep edilen belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca “aslının aynıdır” şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri de kabul edilecektir.
7.9.3. Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.
7.9.4. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine belgelerin tesliminden önce İdare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini sunabilirler.” düzenlemesi yer almaktadır.
Başvuruya konu ihalenin elektronik ihale şeklinde yapıldığı, ihale dokümanında belirtilen geçici teminat mektubu, katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri için istekliler tarafından beyan edilen bilgi ve belgelerden; EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak temin veya teyit edilebilenler için sorgulama sonucunda elde edilen bilgilerin; belirtilen yöntemle temin veya teyit edilemeyenler için ise yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen bilgilerin esas alınarak değerlendirme yapılacağı, geçerli tekliflerden ekonomik açıdan en avantajlı birinci ve ikinci teklif olması öngörülen tekliflerin sahiplerine, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21’inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınmayan geçici teminat mektupları ile beyan ettikleri bilgi ve belgelerden, EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanamayanlara ilişkin tevsik edici belgelerin ve bunların eklerinin belgelerin sunuluş şekline uygun olarak idarece istenilen bir sürede sunulması gerekmektedir.
Bu kapsamda idarece 31.12.2020 tarihinde ihale üzerinde bırakılan istekli Dmc Asfalt İnşaat Taahhüt San. ve Tic. Ltd. Şti.den İdari Şartname’nin 7.9’uncu maddesi uyarınca imza beyannamesi, imza sirküleri ve ticaret sicili bilgilerinin, (diğer belge 09.02.201, 2021 – GD -809)? ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi Şanlı Asfalt San. ve Tic. A.Ş.den ise imza beyannamesi, imza sirküleri ve diğer belgelerin (Pay Defteri 26.11.2020, 28900, 04.03.2021, 2021-GD-1373, Hazirun Cetveli 26.11.2020, 28894 ve Şirketin tek ortaklı olduğuna dair belge) istenildiği,
İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan yeterlik bilgileri tablosunun “İmza Beyannamesi” satırında Şanlıurfa 4. Noterliği tarafından 01.02.2021 tarihli ve 02005 yevmiye numaralı imza beyannamesi, “İmza Sirküleri” satırında Şanlıurfa 4. Noterliği tarafından 01.02.2021 tarihli ve 02006 yevmiye numaralı imza sirküleri ve “Ticaret Sicili Bilgileri” satırında 09.02.2021 tarihli 2021-GD-809 numaralı ticaret sicil tasdiknamesinin beyan edildiği, söz konusu istekli tarafından idareye sunulan belgelerle beyan edilen belgelerin tarih ve sayı bilgilerinin birbirleriyle uyumlu olduğu,
Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli tarafından sunulan yeterlik bilgileri tablosunun “İmza Beyannamesi” satırında Dursun Çiçek adına düzenlenen Şanlıurfa 4. Noterliği tarafından 28.12.2020 tarihli ve 31500 yevmiye numaralı imza beyannamesi, “İmza Sirküleri” satırında Şanlıurfa 4. Noterliği tarafından 04.12.2020 tarihli ve 29560 yevmiye numaralı imza sirküleri ve “Ticaret Sicili Bilgileri” satırında 26.11.2020 tarihli 28900 numaralı pay defteri ile 04.03.2021 tarihli 2021-GD-1373 sayılı ticaret sicil tasdiknamesi ile “Diğer Belgeler” satırında 20.11.2020 tarihli 28894 sayılı hazirun cetvelinin beyan edildiği, söz konusu istekli tarafından idareye sunulan belgelerle beyan edilen belgelerin tarih ve sayı bilgilerinin birbirleriyle uyumlu olduğu görülmüştür.
Yukarıda aktarılan inceleme ve tespitler bir arada değerlendirildiğinde ihale üzerinde bırakılan istekli Dmc Asfalt İnşaat Taahhüt San. ve Tic. Ltd. Şti. ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi Şanlı Asfalt San. ve Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen belgeler ile idareye sunulan belgelerin tarih ve sayı bilgilerinin birbirleriyle uyumlu olduğu görüldüğünden başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.