İhale Danışmanlığı - Araç Kiralama - Yemek - Yapım Aşırı Düşük Hazırlama - Kamu İhale Danışmanlığı Ankara

  • ANA SAYFA
  • HİZMETLER
    • AŞIRI DÜŞÜK HİZMETLERİ
      • HİZMET AŞIRI DÜŞÜK
      • YAPIM AŞIRI DÜŞÜK
    • ŞİKAYET HİZMETLERİ
      • ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
      • İTİRAZEN ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
    • İDARE UYUŞMAZLIK HİZMETLERİ
      • ADLİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
      • İDARİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
    • DANIŞMANLIK HUKUKİ GÖRÜŞ HİZMETLERİ
  • REFERANSLAR
  • KARARLAR
  • İLETİŞİM

MAL ALIM İHALELERİNDE ÖDEME SÜRESİNİN KISALTILMASININ REKABETİ ARTIRACAĞI İDDİASI

by ihaleuzmani / Perşembe, 14 Mart 2024 / Published in İhale Danışmanı, İhale Danışmanı Ankara
Sözleşme Tasarısında Yer Alan Ağır Aykırılık Halleri

Karar Tarihi : 28.02.2024

Karar No : 2024/UM.II-363

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Mardin Büyükşehir Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığı,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2023/1592371 İhale Kayıt Numaralı “İlaçlama Hizmetinde Kullanılacak Cihaz Alım İşi”

İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Mardin Büyükşehir Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığı tarafından 26.01.2024 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “İlaçlama Hizmetinde Kullanılacak Cihaz Alım İşi” ihalesine ilişkin olarak Ayşah İnşaat Temizlik Sağlık Sanayi Ticaret Limited Şirketinin 19.01.2024 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 24.01.2024 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 31.01.2024 tarih ve 129893 sayı ile Kurum

kayıtlarına alınan 31.01.2024 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur. .

Başvuruya ilişkin olarak 2024/160 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, Sözleşme Tasarısı’nın “Sözleşmenin süresi” başlıklı 9’uncu maddesinde sözleşme süresinin işe başlama tarihinden itibaren 30 takvim günü olduğu, aynı tasarının “Ödeme yeri ve şartları” başlıklı 12’nci maddesinde muayene ve kabul komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 180 gün içinde ödeme yapılacağının ifade edildiği, ihale konusu işin yıllara sari bir iş olmadığı, işin süresinin 30 gün olmasına karşın ödemenin 180 gün içinde yapılmasının yüklenicinin zararına yol açacağı, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu uyarınca tarafların eşit hak ve yükümlülüklere sahip olduğu, mevcut düzenlemelerin rekabeti engellediği, şöyle ki; sermayesi nakit akışı daha güçlü olan firmaların olmayanlara göre daha avantajlı olduğu, ödeme süresinin kısaltılması durumunda nakit akışı güçlü olmayan firmaların da ihaleye katılması suretiyle rekabetin artacağı iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

…

Şikâyete konu ihalenin Mardin Büyükşehir Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığına ait “İlaçlama Hizmetinde Kullanılacak Cihaz Alım İşi” olduğu 9 adet doküman indirilen ihaleye 32 isteklinin katıldığı, 07.02.2024 tarihli ihale komisyonu kararı ile ihalenin Çevre İlaç Makina San. ve Tic. Ltd. Şti. üzerinde bırakıldığı anlaşılmıştır.

Mal Alımlarına Ait Tip Sözleşme’nin “Ödeme yeri ve şartları” başlıklı 12’nci maddesinde “…12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç23…….. gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.” düzenlemesinin yer aldığı, aynı Tip Sözleşme’nin 23 numaralı dipnotunda ise idarenin ödemeyi en geç kaç gün içinde yapacağını bu maddede belirteceğinin açıklandığı görülmüş olup mal alımı ihalelerinde ödeme sürelerine ilişkin bir sınırlama getirilmediği anlaşılmıştır.

İtirazen şikayete konu ihalede iddia konusu düzenleme incelendiğinde, muayene ve kabul komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 180 gün içinde ödeme yapılacağının belirtildiği, bu çerçevede bakıldığında mevcut düzenlemenin mal alımına ait tip sözleşmenin ilgili maddesine aykırılık teşkil etmediği, öte yandan şikayet başvurusuna verilen cevapta bu sürenin azami süre olduğu, idare

tarafından daha önce de ödeme yapılabileceğinin ifade edildiği, bu itibarla ihale konusu alanda faaliyet gösteren isteklilerin mevcut doküman düzenlemelerini dikkate almak suretiyle teklif fiyatı oluşturabilecekleri anlaşılmış olup başvuru sahibinin iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

…

Aktarılan Kanun hükmüne göre, başvuru sahibinin itirazen şikâyete konu iddialarının tamamında haklı bulunması halinde başvuru bedeli iadesinin söz konusu olabileceği dikkate alındığında, yukarıda yer verilen tespit ve değerlendirmeler neticesinde, başvuru sahibinin, iddialarında haklı bulunmadığı anlaşıldığından başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesi için Kanun’un öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı anlaşılmıştır.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere, Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

Oybirliği ile karar verildi.

  • Tweet
Tagged under: mal alım ihalelerinde ödeme, mal alım ihalesi

About ihaleuzmani

What you can read next

Aselsan Elektronik San. Ve Tic. A.Ş.’Nin İş Deneyim Belgesi Düzenleyebilmesinin Hukuken Mümkün Olmadığı
TEKERLEKLİ ARAÇLAR VE BU ARAÇLARA TAKILAN VE/VEYA ARAÇLARDA KULLANILAN AKSAM VE PARÇALAR İLE İLGİLİ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER AVRUPA EKONOMİK KOMİSYONU TEKNİK DÜZENLEMELERİNİN UYGULAMAYA KONULMASINA VE BAZI TEBLİĞLERİN YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASINA DAİR TEBLİĞ (SGM-2009/1)’DE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: SVGM-2019/3)
İhaleye Katılım İradesi Gösteren Davacının Teklif Sunması Durumunda Söz Konusu İddiası Yönünden Zarara Uğramasının Muhtemel Olması

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KİK KARARLARI

VIEW ALL
  • İhale Kapsamında Tedarik Edilmesi Gereken Maddeler İçin Belli Bir Markaya İşaret Edilmesinin Hukuka Aykırılığı

  • İhalenin İptal Edilmesi – İdarenin Takdir Hakkını İhale Hukukunun Temel İlkeleri Çerçevesinde Kullanmasının Gerektiği – Danıştay Kararı

HİZMET AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • ÖNEMLİ TEKLİF BİLEŞENİ BELİRTİLMEDEN YAPILAN AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMALARI MEVZUATA AYKIRIDIR

  • SORGULAMA YAZISINDA AÇIKLAMA İSTENİLEN MALİYET BİLEŞENLERİ NET OLMALIDIR

YAPIM AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • İdareye Süresi İçerisinde Şikayet Başvurusunda Bulunmayan Başvuru Sahibinin İddiası Süre Yönünden Reddedilir

  • İhale Kapsamında Sunulan Faturalarda Birim Fiyat Bilgisi Bulunmayanların Kabul Edilmemesi ve Bulunanların İse İş Deneyim Tutarını Sağlamaması

DUYURULAR

VIEW ALL
  • 1 Haziran 2019 İtibariyle İhale Dokümanlarının İdarelerden Satın Alınması Uygulaması Kaldırılıyor

  • Kameder Danışmanlık

Ankara Web Tasarım © 2015. All rights reserved.

TOP