İhale Danışmanlığı - Araç Kiralama - Yemek - Yapım Aşırı Düşük Hazırlama - Kamu İhale Danışmanlığı Ankara

  • ANA SAYFA
  • HİZMETLER
    • AŞIRI DÜŞÜK HİZMETLERİ
      • HİZMET AŞIRI DÜŞÜK
      • YAPIM AŞIRI DÜŞÜK
    • ŞİKAYET HİZMETLERİ
      • ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
      • İTİRAZEN ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
    • İDARE UYUŞMAZLIK HİZMETLERİ
      • ADLİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
      • İDARİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
    • DANIŞMANLIK HUKUKİ GÖRÜŞ HİZMETLERİ
  • REFERANSLAR
  • KARARLAR
  • İLETİŞİM

İdarelerce Herhangi Bir Bilirkişi İncelemesi Yaptırılmadan Davacının Teklifinin Değerlendirme Dışı Bırakıldığı

by ihaleuzmani / Perşembe, 02 Nisan 2020 / Published in İhale Danışmanı, İhale Danışmanı Ankara

Karar No              : 2017/MK-418

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2017/218322 İhale Kayıt Numaralı “200000 Çift Büyükbaş Kulak Küpesi Alımı İşi” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

KARAR:

Ağrı İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından 08.05.2017 tarihinde pazarlık usulü ile gerçekleştirilen “200000 Çift Büyükbaş Kulak Küpesi Alımı İşi” ihalesine ilişkin olarak Ayvetsan Hayvancılık Gıda Nak. San. ve Tic. A.Ş.nin  01.06.2017 tarih ve 31653 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 01.06.2017 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunması üzerine Kurulca alınan 14.06.2017 tarih ve 2017/UM.III-1682 sayılı karar ile “4734 Sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine” karar verilmiştir.

Davacı Ayvetsan Hayvancılık Gıda Nak. San. ve Tic. A.Ş. tarafından anılan Kurul Kararının iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle açılan davada Ankara 17. İdare Mahkemesinin 17.08.2017 tarihli ve E:2017/1937 sayılı kararı ile “…Dosyadaki bilgi ve belgelerden; davacı şirketin işbu davaya konu ihale kapsamında vermiş olduğu teklifinin değerlendirmeye alınmama gerekçesinin 27.03.2017 tarihli ihale komisyonu kararında “İdari Şartname’nin 7.5.6’ncı ‘maddesinde gereğince istenilen numune kulak küpelerinin Teknik Şartname’nin 6. Maddesinin (g) bendinde belirtilen “Takılı küpeler insan gücü ile erkek ve dişi yapraklar ayrılmaya çalıştığında ayrılmayacak özellikte olacak, küpeler TS 7808 sağlamlık deneyiminden çıkma, kopma, yırtılma ve çatlama göstermemeli ibaresi bulunmaktadır… Yapılan inceleme ve değerlendirme sonucunda yukarıda belirtilen şartlara uyulmadığı, komisyon üyeleri tarafından isteklilerin huzurunda küpelerin deneme sonucunda birbirinden koparıldığı görülmüştür.” şeklinde belirtildiği, ancak yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri uyarınca idarelerin anılan Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumlu olduğu, ihalede teklif veren 2 istekli tarafından ihale komisyonu veya muayene komisyonu tarafından kontrol veya muayeneye esas olmak üzere sunulan 10 adet kulak küpelerinin sağlamlığının tespiti için komisyon üyeleri tarafından isteklilerin huzurunda küpelerin deneme sonucunda birbirinden koparıldığı belirtilmekteyse de, anılan denemeyi yapan şahsın veya şahısların iki istekliye ait numunelere kaçar newton(N)’luk kuvvet uygulandığı ve anılan numunelere eşit ölçüde kuvvet uygulanıp uygulanmadığının tespitinin imkansız olduğu, bu hususun da anılan Kanun maddesinde yer alan eşit muamele ve güvenirlik ilkelerine aykırı olduğu, idarenin numunelerin şartnamelere uygunluğunun tespiti için takdir yetkisine sahip olduğu kabul edilmekle beraber, bu takdir yetkisinin sınırsız olmadığı, dava konusu ihale kapsamında teklifte bulunan davacı şirketin ihale dosyasına, TSE Deney ve Kalibrasyon Merkezi Başkanlığının 21.04.2017 tarih ve 176866 deney talep numaralı talebi sonucunda düzenlenen 340419/04-17 sayılı Muayene ve Deney Raporu ile testi yapılan ihaleye konu büyükbaş hayvan kulak küpelerinin TS-7808 (Hayvan Künyeleri) Türk Standardına uygun olduğu yönünde raporun sunulduğu, nitekim işbu davaya konu teklif kapsamında isteklilerce sunulan kulak küpelerinin istenilen standartlara uygunluğunun sağlanıp sağlanamadığının tespitinin teknik ve bilimsel testler sonucunda düzenlenecek raporlarla ortaya konulması veya anılan testlerin bilimsel ve teknik yönden uygunluğunun denetimini yapan TSE vb. kuruluşlara yaptırılması gerekmekte olup, gerek şikayet aşamasında Ağrı Valiliği II Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nce gerekse de itirazen şikayet aşamasında Kamu İhale Kurulu’nca davacı şirketin ve diğer isteklinin ihale kapsamında sunduğu numunelerden birkaçının yukarıda belirtildiği üzere teknik ve bilimsel yöntemlerle TS 7808 standartlarına uygun olup olmadığının ortaya konulması ve buna göre işlem tesis edilmesi mümkün iken anılan idarelerce herhangi bir bilirkişi incelemesi yaptırılmadan davacının teklifinin değerlendirme dışı bırakıldığı görüldüğünden, davacı şirket tarafından davalı idareye yapılan itirazen şikayet başvurusunun reddine ilişkin Kamu İhale Kurulu’nun 14/06/2017 tarih, 2017/029 toplantı ve 71 gündem numaralı kararında hukuka uyarlık bulunmamıştır.” gerekçesiyle yürütmenin durdurulmasına karar verilmiştir.

Anayasa’nın 138’üncü maddesinin dördüncü fıkrasında, yasama ve yürütme organları ile idarenin mahkeme kararlarına uymak zorunda olduğu, bu organlar ve idarenin mahkeme kararlarını hiçbir suretle değiştiremeyeceği ve bunların yerine getirilmesini geciktiremeyeceği hükme bağlanmıştır.

Öte yandan, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 28’inci maddesinin birinci fıkrasında, mahkemelerin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararlarının icaplarına göre idarenin gecikmeksizin işlem tesis etmeye veya eylemde bulunmaya mecbur olduğu, bu sürenin hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak otuz günü geçemeyeceği hüküm altına alınmıştır.

Anılan Mahkeme kararının icaplarına göre Kamu İhale Kurulunca işlem tesis edilmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle;

1) Kamu İhale Kurulunun 14.06.2017 tarih ve 2017/UM.III-1682 sayılı kararının iptaline, 

3) Anılan Mahkeme kararında belirtilen gerekçeler doğrultusunda idarece istekliler tarafından sunulan numuneler üzerinden bilirkişi incelemesi yaptırılmasının ardından karar alınması hususunda 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

Oybirliği ile karar verildi.

  • Tweet
Tagged under: bilirkişi incelemesi yaptırılmadan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılaması, İHALE DANIŞMANI, ihale danışmanlığı

About ihaleuzmani

What you can read next

Adli Sicil Sorgulama Hizmeti Devreye Alındı
İsteklilerin IHE Entegrasyon Belgelerini Teklif Dosyası Kapsamında Ve Şartlara Uygun Olarak Sunması
İhalelere Katılmaktan Yasaklı Olduğu Hâlde İhaleye Katılan Şirketin Yüzde Üçünü Aşan Geçici Teminatının İrat Kaydedilmeyerek İade Edilmesi Gerektiği

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KİK KARARLARI

VIEW ALL
  • İhale Kapsamında Tedarik Edilmesi Gereken Maddeler İçin Belli Bir Markaya İşaret Edilmesinin Hukuka Aykırılığı

  • İhalenin İptal Edilmesi – İdarenin Takdir Hakkını İhale Hukukunun Temel İlkeleri Çerçevesinde Kullanmasının Gerektiği – Danıştay Kararı

HİZMET AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • ÖNEMLİ TEKLİF BİLEŞENİ BELİRTİLMEDEN YAPILAN AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMALARI MEVZUATA AYKIRIDIR

  • SORGULAMA YAZISINDA AÇIKLAMA İSTENİLEN MALİYET BİLEŞENLERİ NET OLMALIDIR

YAPIM AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • İdareye Süresi İçerisinde Şikayet Başvurusunda Bulunmayan Başvuru Sahibinin İddiası Süre Yönünden Reddedilir

  • İhale Kapsamında Sunulan Faturalarda Birim Fiyat Bilgisi Bulunmayanların Kabul Edilmemesi ve Bulunanların İse İş Deneyim Tutarını Sağlamaması

DUYURULAR

VIEW ALL
  • 1 Haziran 2019 İtibariyle İhale Dokümanlarının İdarelerden Satın Alınması Uygulaması Kaldırılıyor

  • Kameder Danışmanlık

Ankara Web Tasarım © 2015. All rights reserved.

TOP