BAŞVURUYA KONU İHALE:
2021/424511 İhale Kayıt Numaralı “Afyonkarahisar Devlet Hastanesi İçin 24 Aylık Malzeme Dâhil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonrası Yemek Hizmet Alımı” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 20.09.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Afyonkarahisar Devlet Hastanesi İçin 24 Aylık Malzeme Dâhil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonrası Yemek Hizmet Alımı” ihalesine ilişkin olarak Korkmaz Kur. Gıd. San. Tic. Ltd. Şti.nin 01.09.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 03.09.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 13.09.2021 tarih ve 41870 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 13.09.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/1511 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen “Afyonkarahisar Devlet Hastanesi için 24 Aylık Malzeme Dâhil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonrası Yemek Hizmet Alımı” ihalesine ait ihale dokümanında yer alan düzenlemelerin mevzuata aykırı olması nedeniyle ilgili ihale dokümanında zeyilname yapılması gerektiği, şöyle ki;
…
6) Başvuruya konu ihaleye ait Teknik Şartname’nin “Personel” başlıklı maddesinin 5’inci maddesinde, yüklenicinin idarenin bilgisi ve onayı olmadan personel değişikliği yapmayacağı düzenlenerek yüklenicinin işe alınacağı personele karar verme yetkisinin kısıtlandığı, bu durumun Kamu İhale Genel Tebliğinin 79.2.6’ncı maddesine aykırılık teşkil ettiği,
…
Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.
…
6) Başvuru sahibinin 6’ncı iddiasına ilişkin olarak:
Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında teklif fiyata dâhil olacak giderler” 78’inci maddesinin 26’ncı fıkrasında “4857 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası gereğince hizmet alımına dayanak teşkil edecek sözleşme ve şartnamelere; işe alınacak kişilerin belirlenmesi ve işten çıkarma yetkisinin kamu kurum, kuruluşları ve ortaklıklarına bırakılması, hizmet alım sözleşmeleri çerçevesinde ya da geçici işçi olarak aynı iş yerinde daha önce çalışmış olanların çalıştırılmasına devam olunması yönünde hükümler konulmayacaktır. İdarelerce, çalışan personel açısından denetim, sadece teknik şartnamede istenen kriterlere göre ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde idareye verilen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde yapılacak olup, ihale dokümanında, anılan Kanun maddesine ve ilgili mevzuata aykırı şekilde, işe alınacak veya işten çıkarılacak personelin idarece belirleneceğine yönelik düzenlemelere yer verilmeyecektir.” açıklaması,
Başvuruya konu ihaleye ait Teknik Şartname’nin “Personel” başlıklı kısmında “… 5- Yüklenici firma hastane idaresinin bilgisi ve onayı olmadan personel değişikliği yapmayacaktır. …” düzenlemesi yer almaktadır.
Yapılan inceleme neticesinde; başvuruya konu ihalenin personel çalıştırılmasına dayalı olmayan bir hizmet alımı ihalesi olduğu göz önüne alındığında, Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında teklif fiyata dâhil olacak giderler” başlıklı maddesinde yer alan açıklamaların söz konusu ihale kapsamında değerlendirilemeyeceği, kaldı ki başvuru sahibinin iddiasının aksine, ihale konusu işte çalışacak personelin değişikliği durumunda idarenin izin ve onayının alınmasına ilişkin doküman düzenlemesinin, yüklenicinin çalıştıracağı personeli doğrudan idarenin işe alması veya çıkarması gibi bir sonuç doğurmayacağı anlaşıldığından, başvuru sahibinin iddiası yerinde bulunmamıştır.
…
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,
Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
Oybirliği ile karar verildi.