İhale Danışmanlığı - Araç Kiralama - Yemek - Yapım Aşırı Düşük Hazırlama - Kamu İhale Danışmanlığı Ankara

  • ANA SAYFA
  • HİZMETLER
    • AŞIRI DÜŞÜK HİZMETLERİ
      • HİZMET AŞIRI DÜŞÜK
      • YAPIM AŞIRI DÜŞÜK
    • ŞİKAYET HİZMETLERİ
      • ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
      • İTİRAZEN ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
    • İDARE UYUŞMAZLIK HİZMETLERİ
      • ADLİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
      • İDARİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
    • DANIŞMANLIK HUKUKİ GÖRÜŞ HİZMETLERİ
  • REFERANSLAR
  • KARARLAR
  • İLETİŞİM

Başvuru Bedelinin Yatırılmamış Olması – Başvurunun Şekil Yönünden Reddi – Kik Kararı

by ihaleuzmani / Perşembe, 20 Ağustos 2020 / Published in İhale Danışmanı, İhale Danışmanı Ankara

Başvuru Bedelinin Yatırılmamış Olması – Başvurunun Şekil Yönünden Reddi – Kik Kararı

Karar No              : 2020/UH.IV-1340

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2020/302032 İhale Kayıt Numaralı “01/09/2020 – 31/12/2022 Tarihleri Arası 28 Ay Süreyle Sürücüsüz Araç Kiralama” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Kadıköy Belediye Başkanlığı Destek ve Tedarik Hizmetleri Müdürlüğü tarafından 23.07.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “01/09/2020 – 31/12/2022 Tarihleri Arası 28 Ay Süreyle Sürücüsüz Araç Kiralama” ihalesine ilişkin olarak başvuru sahibince 30.07.2020 tarih ve 34188 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan dilekçe ile başvuruda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2020/1197 sayılı dosya kapsamında yapılan inceleme neticesinde ön inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Ön inceleme raporu ve ekleri incelendi.

Başvuru dilekçesinde özetle;

1) Teknik Şartname’nin 3.3’üncü maddesinde yer alan düzenlemenin tekliflerin hazırlanmasında tereddüde yol açtığı,

2) Teknik Şartname’de motorlu kara taşıtları kasko değer listesinde yer alan kasko sigortası değeri ile kasko değer listesinin aynı değerler gibi kabul edildiği, fakat bunların farklı olduğu,

3) Bütün araçların sürücüsüz ve akaryakıtı idareye ait olmak üzere kilometre sınırı olmaksızın günün 24 saati kullanılmak üzere kiralanmasının uygun olmadığı,

4) “Hidrolik platformlu sepetli araçların en az 2 iş günü öncesinden yükleniciye haber verilerek çağrılacak ve çalıştığı gün sayısı kadar ödeme yapılacaktır.” düzenlemesinin maliyet belirlemesi açısından belirsizliğe sebep olduğu,

5) Teknik Şartname’nin 4.2’nci maddesinde yer alan araçların yapacağı km değerlerinin kesin bir değer olarak belirlenmesinin temel ilkelere aykırı olduğu,   

6) Teknik Şartname’nin 4.5’inci maddesinde yer alan kiralık araçların değişmesi gerektiğinde en az teknik şartnamedeki özellikleri karşılayan ve daha üst model araç ile değiştirilmesi düzenlemesinin uygun olmadığı,  

7) Teknik Şartname’nin 4.6’ncı maddesinde yer alan idarenin gerekli görmesi halinde araçlara ilave donanım ekletebileceği düzenlemesinin belirsizliğe yol açacağı,

8) Teknik Şartname’nin 5.8’inci maddesinde yer alan düzenlemenin mevzuata aykırı olduğu,

9) Teknik Şartname’nin 6.1’inci maddesinde yer alan araçların bakımının yetkili serviste yapılacağına dair düzenlemenin mevzuata aykırı olduğu,

10) Teknik Şartname’nin 7.7’nci maddesinde yer alan düzenlemenin mevzuata aykırı olduğu,

11) Teknik Şartname’nin 10’uncu maddesinde yer alan araçların özelliklerine ilişkin düzenlemelerin belirli marka ve modelleri işaret ettiği, ayrıca çelişkili ifadeler de içerdiği,

 12) Kendi malı ile ilgili düzenlemelerin İdari Şartname’nin 7.5.2’nci maddesi yerine 7.1.(h) maddesinde yapılmasının uygun olmadığı,

13) Sözleşme Tasarısı’nın 16’ncı maddesinde yer alan düzenlemelerin mevzuata aykırı olduğu iddialarına yer verilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhalelere yönelik başvurular” başlıklı 54’üncü maddesinin birinci fıkrasında, ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden adayların, isteklilerin ve istekli olabileceklerin, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikâyet ve itirazen şikâyet başvurusunda bulunabileceği; aynı maddenin yedinci fıkrasında, başvuru bedelinin Kurum hesaplarına yatırılması gerektiği, onbirinci fıkrasında ise başvurunun şekil kurallarına uygun olmaması halinde başvurunun reddine karar verileceği hüküm altına alınmıştır.

İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 8’inci maddesinde başvurularda aranacak şekil unsurları düzenlenmiş, aynı Yönetmelik’in 16’ncı maddesinin üçüncü fıkrasında ise henüz başvuru süresi dolmamış olan itirazen şikâyet başvurularıyla ilgili olarak, başvuru süresinin sonuna kadar söz konusu eksikliklerin giderilebileceği hükmüne yer verilmiştir.

4734 sayılı Kanun’un 53’üncü maddesinin (j) bendinin (2) numaralı alt bendi uyarınca şikâyette bulunanlarca yatırılması zorunlu olan başvuru bedelinin Kurum hesaplarına yatırılmadığı hususu tespit edilmiş olup, söz konusu eksikliğin başvuru sahibi tarafından giderilebilmesi için “www.ihale.gov.tr” internet adresi üzerinden yayımlandığı, ancak İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 16’ncı maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca idare kararının tebliğ tarihi olan 22.07.2020 tarihini takip eden on günlük itirazen şikâyet süresi içinde (04.08.2020 Salı günü mesai bitimine kadar) giderilmediği anlaşılmış olup bu itibarla, başvurunun şekil yönünden reddi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Başvurunun reddine,

Oybirliği ile karar verildi.

  • Tweet
Tagged under: ihale danışmanlığı, ihale danışmannı

About ihaleuzmani

What you can read next

Davacının Teklif Sunduğu İhalede Geçici Teminatının Gelir Kaydedilmesine Karar Verildiğinin Bildirilmesine İlişkin İşlemde Anayasa’nın 40. Maddesine Uygun Olarak Bildirim Yükümlülüğünün Yerine Getirilmediği
İsteklilerin Gerekli Gördüğü Kadar Personeli Bünyesinde Çalıştıracağı Şeklinde Düzenleme Yapılması Ve Bu Çerçevede Kendi Belirledikleri Personel Sayısı Üzerinden Teklif Verebilmesi Ve Bu Durumun Fiyat Teklifini Etkileyecek Bir Unsur Olması Ve Belirlilik Hukuki Güvenlik Ve Öngörülebilirlik İlkelerine Aykırı Olması
Aşırı Düşük Teklif Açıklamasında Motorin Fiyatının Tevsiki

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KİK KARARLARI

VIEW ALL
  • İhale Kapsamında Tedarik Edilmesi Gereken Maddeler İçin Belli Bir Markaya İşaret Edilmesinin Hukuka Aykırılığı

  • İhalenin İptal Edilmesi – İdarenin Takdir Hakkını İhale Hukukunun Temel İlkeleri Çerçevesinde Kullanmasının Gerektiği – Danıştay Kararı

HİZMET AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • ÖNEMLİ TEKLİF BİLEŞENİ BELİRTİLMEDEN YAPILAN AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMALARI MEVZUATA AYKIRIDIR

  • SORGULAMA YAZISINDA AÇIKLAMA İSTENİLEN MALİYET BİLEŞENLERİ NET OLMALIDIR

YAPIM AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • İdareye Süresi İçerisinde Şikayet Başvurusunda Bulunmayan Başvuru Sahibinin İddiası Süre Yönünden Reddedilir

  • İhale Kapsamında Sunulan Faturalarda Birim Fiyat Bilgisi Bulunmayanların Kabul Edilmemesi ve Bulunanların İse İş Deneyim Tutarını Sağlamaması

DUYURULAR

VIEW ALL
  • 1 Haziran 2019 İtibariyle İhale Dokümanlarının İdarelerden Satın Alınması Uygulaması Kaldırılıyor

  • Kameder Danışmanlık

Ankara Web Tasarım © 2015. All rights reserved.

TOP