İhale Danışmanlığı - Araç Kiralama - Yemek - Yapım Aşırı Düşük Hazırlama - Kamu İhale Danışmanlığı Ankara

  • ANA SAYFA
  • HİZMETLER
    • AŞIRI DÜŞÜK HİZMETLERİ
      • HİZMET AŞIRI DÜŞÜK
      • YAPIM AŞIRI DÜŞÜK
    • ŞİKAYET HİZMETLERİ
      • ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
      • İTİRAZEN ŞİKAYET DİLEKÇESİ HAZIRLAMA
    • İDARE UYUŞMAZLIK HİZMETLERİ
      • ADLİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
      • İDARİ YARGI UYUŞMAZLIKLARI
    • DANIŞMANLIK HUKUKİ GÖRÜŞ HİZMETLERİ
  • REFERANSLAR
  • KARARLAR
  • İLETİŞİM

E-Banka Referans Mektubunun İhale İlan Tarihinden Sonra Düzenlenmiş Olması – Mektup Tutarının Teklif Edilen Bedelin Yüzde 10’undan Fazla Olması

by ihaleuzmani / Çarşamba, 09 Eylül 2020 / Published in İhale Danışmanı İstanbul, İhale Danışmanlığı

E-Banka Referans Mektubunun İhale İlan Tarihinden Sonra Düzenlenmiş Olması –  Mektup Tutarının   Teklif Edilen Bedelin Yüzde 10’undan Fazla Olması

Karar No              : 2020/UY.II-1440

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2020/204493 İhale Kayıt Numaralı “21-79 KKNolu Çermik-Ergani İl Yolunun Km:11+000-30+000 Arasında  Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Temel, Alttemel ve Sathi Kaplama Yapılması Yapım  İşi” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü tarafından 21.05.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “21-79 KK Nolu Çermik-Ergani İl Yolunun Km:11+000-30+000 Arasında  Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Temel, Alttemel ve Sathi Kaplama Yapılması Yapım  İşi” ihalesine ilişkin olarak İnciyol Petrol Nakliye İnşaat Peyzaj Temizlik Madencilik San. ve Tic. A. Ş.nin 01.07.2020 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 03.07.2020 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 08.07.2020 tarih ve 30110 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 07.07.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2020/1087 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

…

2) İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen geçici teminat mektubu ve banka referans mektubu bilgilerinin İdari Şartname’nin ilgili maddesine uygun olmadığı,

…

2) Başvuru sahibinin 2’nci iddiasına ilişkin olarak:

İdari Şartname’nin “Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin aranacak belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler” başlıklı 7.4’üncü maddesinde  “7.4.1 İsteklinin teklif ettiği bedelin % 10’undan az olmamak üzere bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösteren banka referans mektubu sunması zorunludur. Banka referans mektubunun ilk ilan veya davet tarihinden sonra düzenlenmiş olması zorunludur.

Yukarıdaki kriter, mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir…” düzenlemesi,

“Geçici teminat” başlıklı 26’ncı maddesinde “26.1. İstekliler teklif ettikleri bedelin % 3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3’ünden az oranda geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılır.

26.2. İsteklinin ortak girişim olması halinde toplam geçici teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir. Ancak ortaklardan herhangi biri tarafından Kanun kapsamındaki idarelere taahhüt edilenler dışında yurt dışında gerçekleştirilen işlerden elde edilen iş deneyiminin kullanılması durumunda, belgeyi kullanan ortak tarafından ilgisine göre iş ortaklıklarındaki hissesi oranında veya konsorsiyumlarda işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarının toplam teklif tutarına karşılık gelen oranda geçici teminat verilmesi zorunludur.

26.3. Geçici teminat olarak kullanılan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, 16.12.2020 tarihinden önce olmamak üzere istekli tarafından belirlenir.

26.4. Geçici teminatı ihalede istenilen katılma şartlarını sağlamayan teklifler değerlendirme dışı bırakılacaktır.

26.5. Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21 inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınmayan geçici teminat mektuplarının tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında idarenin talebi üzerine sunulması zorunludur. Bu zorunluluğa uymayanlar hakkında Kanunun 17 nci maddesi uyarınca işlem yapılır.” düzenlemesi yer almaktadır.

İhale üzerinde bırakılan Akdemir Nakliye İnşaat Taahhüt Petrol Ürünleri Madencilik Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından sunulan yeterlik bilgileri tablosu incelendiğinde,    “Teminata İlişkin Bilgiler” kısmının “Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21inci Maddesinin İkinci Fıkrasına Uygun Olarak Alınmayan Geçici Teminat Mektubu” bölümünün doldurulduğu,

Bu kapsamda “Düzenleyen Kuruluşun Adı, Düzenleme Tarihi, Son Geçerlilik Tarihi, Tutarı, Mektubun Sayısı”  kısmında  “Garanti, 20.05.2020, 16.12.2020, 300.000,00 TL, Seri No: 3018026, Mektup No: 1825017” bilgilerinin beyan edildiği,

Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin bilgiler kısmının “Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 20’nci Maddesinin Birinci Fıkrasına Uygun Olarak Alınan Banka Referans Mektubu” bölümünün doldurulduğu, bu kapsamda banka referans mektubunun ayırt edici numarasının “R0062-00457-01825131”  olarak beyan edildiği tespit edilmiştir.

Diğer taraftan anılan istekli tarafından beyan edilen bilgileri tevsiken sunulan belgeler kapsamında  Türkiye Garanti Bankası A.Ş. Erzurum Şubesi tarafından 20.05.2020 tarihinde düzenlenen 1825017 mektup numaralı 300.000,00 TL tutarındaki, geçerlilik tarihi 16.12.2020 olan geçici teminat mektubunun sunulduğu tespit edilmiştir.

Bu çerçevede yapılan incelemede, ihale üzerinde bırakılan istekliye ait teklif tutarı ve ihale dokümanı düzenlemeleri dikkate alındığında, anılan istekli tarafından sunulan geçici teminat mektubun teklif tutarının %3’ünü karşıladığı,  geçerlilik tarihinin İdari Şartname düzenlemelerine uygun olduğu ve söz konusu teminat mektubunun ihale mevzuatında belirtilen şekil şartlarını karşıladığı anlaşılmıştır.

Diğer taraftan 22.07.2020 tarihli ve 18.08.2020 tarihli kurum iç yazışmasında  “E- teklif almak suretiyle gerçekleştirilen “2020/204493 İhale Kayıt Numaralı 21-79 KK Nolu Çermik-Ergani İl Yolunun Km:11+000-30+000 Arasında Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Temel, Alttemel ve Sathi Kaplama Yapılması Yapım İşi” ihalesi ile ilgili olarak Kurumumuza yapılan bir itirazen şikâyet başvurusunun sonuçlandırılabilmesi adına söz konusu ihaleye teklif sunan istekliler tarafından Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği’nin 21’inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınan geçici teminat mektubu ile Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği’nin 20’nci maddesinin birinci fıkrasına uygun olarak alınan banka referans mektuplarına ilişkin bilgi ve belgelere ihtiyaç duyulmuştur.”  ifadelerine yer verilerek Elektronik İhale Dairesi Başkanlığı’ndan bilgi talep edilmiştir.

Elektronik İhale Dairesi Başkanlığı tarafından gönderilen cevap yazıları ekinde şikâyete konu ihaleye katılan istekliler tarafından sunulan e-geçici teminat mektuplarına ve e- banka referans mektuplarına ilişkin bilgilere yer verilmiştir.

Elektronik İhale Dairesi Başkanlığı tarafından gönderilen cevap yazısı ekinde gönderilen tablo incelendiğinde, ihale üzerinde bırakılan istekliye ait e-banka referans bilgilerine yer verildiği, bu kapsamda e-banka referans mektubunun ihale ilan tarihinden sonra düzenlendiği ve mektup tutarının (1.678.500,00 TL)  teklif edilen bedelin %10’undan fazla olduğu görülmüş olup başvuru sahibinin iddiaları yerinde bulunmamıştır.

  • Tweet
Tagged under: e banka referans mektubunun ihale tarihinden sonra düzenlenmiş olması, İHALE DANIŞMANI, ihale danışmanlığı

About ihaleuzmani

What you can read next

KAMU İHALE MEVZUATINDA DEĞİŞİKLİK
Yapım İhalelerinde Yapı Müteahhitliği Yetki Belgesi İhale Tarihi İtibariyle Kayıtlı Ve Aktif Olmalıdır
Yapı Ruhsatı Alınması Gereken Yapım İhalelerinde Yapı Müteahhitliği Yetki Belgesi İhale Tarihi İtibariyle Kayıtlı Ve Aktif Olmalıdır
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KİK KARARLARI

VIEW ALL
  • İhale Kapsamında Tedarik Edilmesi Gereken Maddeler İçin Belli Bir Markaya İşaret Edilmesinin Hukuka Aykırılığı

  • İhalenin İptal Edilmesi – İdarenin Takdir Hakkını İhale Hukukunun Temel İlkeleri Çerçevesinde Kullanmasının Gerektiği – Danıştay Kararı

HİZMET AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • ÖNEMLİ TEKLİF BİLEŞENİ BELİRTİLMEDEN YAPILAN AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMALARI MEVZUATA AYKIRIDIR

  • SORGULAMA YAZISINDA AÇIKLAMA İSTENİLEN MALİYET BİLEŞENLERİ NET OLMALIDIR

YAPIM AŞIRI DÜŞÜK

VIEW ALL
  • İdareye Süresi İçerisinde Şikayet Başvurusunda Bulunmayan Başvuru Sahibinin İddiası Süre Yönünden Reddedilir

  • İhale Kapsamında Sunulan Faturalarda Birim Fiyat Bilgisi Bulunmayanların Kabul Edilmemesi ve Bulunanların İse İş Deneyim Tutarını Sağlamaması

DUYURULAR

VIEW ALL
  • 1 Haziran 2019 İtibariyle İhale Dokümanlarının İdarelerden Satın Alınması Uygulaması Kaldırılıyor

  • Kameder Danışmanlık

Ankara Web Tasarım © 2015. All rights reserved.

TOP