İş Deneyim Belgesinin Usulüne Uygun Olması
Karar No : 2021/UY.I-717
BAŞVURUYA KONU İHALE:
2020/624736 İhale Kayıt Numaralı “715-08 KK Nolu Silifke-Mut-3BlHdyolu Km:12+100-12+500 Kesimi Heyelan Islahı Yapım İşi” İhalesi
KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:
Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü tarafından 24.12.2020 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “715-08 KK Nolu Silifke-Mut-3BlHdyolu Km:12+100-12+500 Kesimi Heyelan Islahı Yapım İşi” ihalesine ilişkin olarak Yazıcıoğlu Nakl. İnş. A.Ş.nin 24.02.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 25.02.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 04.03.2021 tarih ve 11339 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 04.03.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Başvuruya ilişkin olarak 2021/417 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.
KARAR:
Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,
…
2) İhale üzerinde bırakılan Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. – Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı ve ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak belirlenen Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. – Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. İş Ortaklığı ile Evrensel Yol İnş. A.Ş. tarafından teklif dosyası kapsamında sunulan iş deneyim belgelerinin İdari Şartname’nin 7.5.1’inci ve 7.6’ncı maddesine aykırı olduğu, sunulan iş deneyim belgelerinin ortak girişimlerde her bir ortak tarafından sağlanması gereken asgari tutarları sağlamadığı, sunulan iş deneyim belgelerinden benzer iş grubuna dahil olmayan kısımların ayrıştırılması halinde her üç isteklinin de istenen asgari iş deneyim belgesi tutarlarını karşılamadığı, her üç istekli tarafından teklif dosyası kapsamında sunulan iş denetleme ve yönetme belgelerinde belge sahibinin, belgeyi hak ettiği iddia edilen iş yerinde işin %80’lik bölümünde sürekli sigortalı olarak görünmediği, aynı anda birden fazla iş yerinde sigortalı olarak göründüğü, dolayısıyla işin denetim ve yönetim görevlerini kesintisiz olarak sağlamadıkları, sigortalı olarak göründükleri günler baz alındığında belge tutarının düşeceği, aynı iş yerinde birden fazla denetçi ve yönetici olduğundan belge sahibi ile aynı iş yerinde çalışan diğer belge almaya hak kazanan kişilerin oranlarının, belge tutarı hesaplamalarının hatalı yapıldığı, bu sebeple istenen iş deneyimi tutarlarının sağlanmadığı,
…
Başvuru sahibinin 2’nci iddiasına ilişkin olarak:
…
İtirazen şikâyete konu ihalede ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi olarak belirlenen Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. – Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın pilot ortağı Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “EKAP’ta Kayıtlı Olan İş Deneyim Belgesi” bölümünde EKAP tarafından belgeye verilen sayının “3349-Y-KK-41-8” olarak beyan edildiği, idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulama neticesinde beyan edilen belgenin iş yönetme belgesi olduğu ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Muhammet Kola adına düzenlendiği, bahse konu iş deneyim belgesinin “Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi Kısım I (Km:0+000-41+873)” işine ilişkin olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “Tesviye, Sanat Yapıları, Köprü (Fore Kazık temelli, Öngerilmeli kirişli), Alttemel, Plent-Miks Temel, Bitümlü Sıcak Karışım, Çeşitli İşler ve İkincil İşler, Belgeye konu işin esaslı unsuru A-V Grubu: Karayolu İşleri (Altyapı+Üstyapı)” olarak belirtildiği, ilgilinin inşaat mühendisi olduğu ve görev unvanının “Proje Müdürü” olduğu, ilk sözleşme bedelinin 7.214.259.725,00 JPY, toplam sözleşme bedeli ve gerçekleştirilen iş tutarının 13.822.400.956,00 JPY olduğu, sözleşme tarihinin 23.12.2002, işin geçici kabul tarihinin 30.09.2011 olduğu, ilgilinin 12.01.2007-14.04.2012 tarihleri arasında görev yaptığı ve görevi sırasında yönettiği iş kısmının konusunun “Tesviye, Sanat Yapıları, Köprü (Fore Kazık temelli, Öngerilmeli kirişli), Alttemel, Plent-Miks Temel, Bitümlü Sıcak Karışım, Çeşitli İşler ve İkincil İşler” olduğu, ilgilinin görevi sırasında işin gerçekleşen tutarının ve görev unvanı ile ilgili olarak hissesine düşen belge tutarının 12.134.447.049,00 JPY olduğu, ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %168,20 olduğu, belge tutarının iş grupları itibariyle dağılımının ise;
…
Ayrıca, Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “Ortaklık Tespit Belgesi” bölümünün “Belge sahibi ortağın kesintisiz ortaklık süresi ve ortaklık oranı” kısmında “5 yıl 11 ay (02.01.2015), %51” beyanının yer aldığı görülmüştür.
İdarece anılan İş Ortaklığına EKAP üzerinden gönderilen 09.02.2021 tarihli ve “Beyan edilen bilgileri tevsik eden belgelerin sunulması ve/veya numune/demonstrasyon değerlendirmesi” konulu yazıda ortaklardan her birinin ayrı ayrı Ortaklık Tespit Belgesini sunmasının talep edildiği, Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. tarafından 11.02.2020 tarihinde idareye 23.12.2020 tarihli ortaklık tespit belgesinin sunulduğu, anılan belgede “Başvuru sahibi tüzel kişiye ilişkin kayıtların incelenmesi sonucunda, yukarıda adı ve soyadı/ticaret unvanı bulunan kişinin bu belgenin düzenleme tarihinden önceki bir yıl boyunca Özcoşkun Yapı Mimarlık Sanayi ve Ticaret A.Ş.nin kesintisiz olarak yarıdan fazla hissesine sahip olduğu ve bu sürede 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapılacak ihalelere ilişkin sözleşmelerin yürütülmesi konusunda temsile ve yönetime yetkili olan ortağı olduğu tespit edilmiştir.” ibaresine yer verilerek SMMM tarafından imzalandığı, ayrıca “İşbu belge kapsamındaki bilgilerde ihale ve sözleşme sürecinde değişiklik olması halinde bu durumu derhal idareye bildireceğimizi ve bu bilgilerin doğruluğunu kabul ve taahhüt ederiz.” ibarelerine yer verilerek Özcoşkun Yapı Mimarlık Sanayi ve Ticaret A.Ş./Mehmet Özcoşkun ve Muhammet Kola tarafından imzalandığı görülmüştür.
Anılan pilot ortak tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu işin esaslı unsurunun “A-V Grubu: Karayolu İşleri (Altyapı+Üstyapı)” işleri olduğu, dolayısıyla bahse konu iş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uygun olduğu, buradan hareketle söz konusu iş deneyim belgesi tutarının tamamının değerlendirmeye alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
Bu kapsamda söz konusu iş ortaklığı tarafından sağlanması gereken asgari iş deneyim tutarının (118.938.035,00x%80=) 95.150.428,00 TL olduğu, iş ortaklığında pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 80’ini sağlaması zorunlu olduğundan, Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş.nin sağlaması gereken asgari iş deneyim tutarının (95.150.428,00x%80=) 76.120.342,40 TL olduğu belirlenmiştir. Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. tarafından sunulan iş deneyim belgesi tutarının 12.134.447.049,00 JPY olduğu görülmüş olup belge tutarının güncellenmesi sonucunda elde edilen tutarın ise 1.016.148.773,85 TL olduğu belirlenmiştir. Yukarıda yer verilen mevzuat maddelerinde iş deneyim belge tutarlarının değerlendirilmesinde; denetim veya yönetim faaliyetleri nedeniyle alınan belge tutarlarının beşte bir oranında dikkate alınacağının hükme bağlandığı, bu kapsamda pilot ortağın iş deneyim belge tutarının 203.229.754,77 TL olduğu göz önüne alındığında pilot ortağın asgari iş deneyim tutarını sağladığı tespit edilmiştir.
Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. – Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın özel ortağı Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “EKAP’ta Kayıtlı Olan İş Deneyim Belgesi” bölümünde EKAP tarafından belgeye verilen sayının “5333-Y-KK-13-1” olarak beyan edildiği, idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulama neticesinde beyan edilen belgenin iş bitirme belgesi olduğu ve Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü tarafından Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. adına düzenlendiği, bahse konu iş deneyim belgesinin “(Gölbaşı-Kulu) Ayr. – Bala – Kaman – Kırşehir yolu Km:12+800 – 27+100 arası Toprak tesviye, sanat yapıları ve üstyapı işleri”ne ilişkin olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “Toprak tesviye, sanat yapıları ve üstyapı işleri yapılması” olarak belirtildiği, ilk sözleşme bedelinin 7.014.679,10 TRY, toplam sözleşme bedelinin 8.417.614,10 TRY ve gerçekleştirilen is tutarının 8.417.608,92 TRY olduğu, sözleşme tarihinin 23.03.2005, işin geçici kabul tarihinin 26.11.2013, belge tutarının ise 8.417.608,92 TRY olduğu tespit edilmiştir.
Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi’nde (A)/V. Grup: Karayolu İşleri (Altyapı + Üstyapı) “1. Otoyollar 2. Devlet, il ve köy yolları 3. Cadde ve sokak yapım işleri” olarak düzenlenmiştir. Anılan İş Ortaklığının özel ortağı Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu işin “(Gölbaşı-Kulu) Ayr. – Bala – Kaman – Kırşehir yolu Km:12+800 – 27+100 arası Toprak tesviye, sanat yapıları ve üstyapı işleri” olduğu, buradan hareketle belge konusu işin A/V grubu işler kapsamında olduğu, dolayısıyla söz konusu iş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uygun olduğu, bu kapsamda belge tutarının tamamının değerlendirmeye alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
İş ortaklığında özel ortakların her birinin istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 20’sini sağlaması zorunlu olduğundan, anılan iş ortaklığının özel ortağı Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin sağlaması gereken asgari iş deneyim tutarının (95.150.428,00x%20=) 19.030.085,60 TL olduğu görülmüş olup belge tutarının güncellenmesi sonucunda elde edilen tutarın 39.112.265,69 TL olduğu dikkate alındığında özel ortağın asgari iş deneyim tutarını sağladığı sonucuna varılmıştır.
İtirazen şikâyete konu ihalede ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak belirlenen Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. – Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın pilot ortağı Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “EKAP’ta Kayıtlı Olan İş Deneyim Belgesi” bölümünde EKAP tarafından belgeye verilen sayının “3349-Y-KD-773-1” olarak beyan edildiği, idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulama neticesinde beyan edilen belgenin iş denetleme belgesi olduğu ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Abbas Ümit Örskıran adına düzenlendiği, bahse konu iş deneyim belgesinin “Ankara-Pozantı Otoyolu Gölcük-Kemerhisar (Kemerhisar ve Niğde Bağlantı Yolları Dahil) Kesimi” işine ilişkin olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “41 Km 2×3 Otoyol + 3,5 Km 2×3 Bağlantı Yolu + 17,7 Km 2×2 Bağlantı Yolu Otoyol Yapım İşi, Belgeye konu işin esaslı unsuru: A-V Karayolu İşleri” olarak belirtildiği, ilgilinin inşaat mühendisi olduğu ve görev unvanının “Kontrol Şefi” olduğu, ilk sözleşme bedelinin 156.317.354,00 USD, toplam sözleşme bedeli ve gerçekleştirilen iş tutarının 215.830.603,29 USD olduğu, sözleşme tarihinin 06.10.1998, işin geçici kabul tarihinin 16.06.2014 olduğu, ilgilinin 27.06.2007-09.09.2015 tarihleri arasında görev yaptığı, ilgilinin görevi sırasında işin gerçekleşen tutarının ve ilgilinin görev unvanı ile ilgili olarak hissesine düşen belge tutarının 212.378.689,34 USD olduğu, ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %135,86 olduğu, belge tutarının iş grupları itibariyle dağılımının ise;
…
Ayrıca, Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “Ortaklık Tespit Belgesi” bölümünün “Belge sahibi ortağın kesintisiz ortaklık süresi ve ortaklık oranı” kısmında “15.03.2016 Tarih ve 9032 Sayılı Ticaret Sicil Gazetesine Göre 4 Yıl 8 Ay Kesintisiz Ortaktır, %51” beyanının yer aldığı görülmüştür.
İdarece anılan İş Ortaklığına EKAP üzerinden gönderilen 09.02.2021 tarihli ve “Beyan edilen bilgileri tevsik eden belgelerin sunulması ve/veya numune/demonstrasyon değerlendirmesi” konulu yazıda ortaklardan her birinin ayrı ayrı ortaklık tespit belgesini sunmasının talep edildiği, Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. tarafından 11.02.2020 tarihinde idareye 23.12.2020 tarihli ortaklık tespit belgesinin sunulduğu, anılan belgede “Başvuru sahibi tüzel kişiye ilişkin kayıtların incelenmesi sonucunda, yukarıda adı ve soyadı/ticaret unvanı bulunan kişinin bu belgenin düzenleme tarihinden önceki bir yıl boyunca BAHADIR GRUP İNŞAAT SANAYİ İÇ VE DIŞ TİCARET A.Ş.’nin kesintisiz olarak yarıdan fazla hissesine sahip olduğu ve bu sürede 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapılacak ihalelere ilişkin sözleşmelerin yürütülmesi konusunda temsile ve yönetime yetkili olan ortağı olduğu tespit edilmiştir.” ibaresine yer verilerek SMMM tarafından imzalandığı, ayrıca “İşbu belge kapsamındaki bilgilerde ihale ve sözleşme sürecinde değişiklik olması halinde bu durumu derhal idareye bildireceğimizi ve bu bilgilerin doğruluğunu kabul ve taahhüt ederiz.” ibarelerine yer verilerek Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş./Suvar Bahadır ve Abbas Ümit Örskıran tarafından imzalandığı görülmüştür.
Anılan pilot ortak tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu işin esaslı unsurunun “A-V Grubu: Karayolu İşleri” olduğu, dolayısıyla bahse konu iş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uygun olduğu, buradan hareketle söz konusu iş deneyim belgesi tutarının tamamının değerlendirmeye alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
Bu kapsamda söz konusu iş ortaklığı tarafından sağlanması gereken asgari iş deneyim tutarının (124.300.400,00x%80=) 99.440.320,00 TL olduğu, iş ortaklığında pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 80’ini sağlaması zorunlu olduğundan, Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş.nin sağlaması gereken asgari iş deneyim tutarının (99.440.320,00x%80=) 79.552.256,00 TL olduğu belirlenmiştir Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. tarafından sunulan iş deneyim belgesi tutarının 212.378.689,34 USD olduğu görülmüş olup belge tutarının güncellenmesi sonucunda elde edilen tutarın ise 2.053.815.302,05 TL olduğu belirlenmiştir. Yukarıda yer verilen mevzuat maddelerinde iş deneyim belge tutarlarının değerlendirilmesinde; denetim veya yönetim faaliyetleri nedeniyle alınan belge tutarlarının beşte bir oranında dikkate alınacağının hükme bağlandığı, bu kapsamda pilot ortağın iş deneyim belge tutarının 410.763.060,41 TL olduğu göz önüne alındığında pilot ortağın asgari iş deneyim tutarını sağladığı tespit edilmiştir.
Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. – Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın özel ortağı Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “EKAP’ta Kayıtlı Olan İş Deneyim Belgesi” bölümünde EKAP tarafından belgeye verilen sayının “2016/61502-1520233-1-1” olarak beyan edildiği, idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulama neticesinde beyan edilen belgenin iş bitirme belgesi olduğu ve Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü tarafından Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. adına düzenlendiği, bahse konu iş deneyim belgesinin “Uşak-Ulubey Yolu (Km:0+000 – 7+000 Arası) Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Plentmiks Alttemel, Temel ve BSK Kaplama Yapılması İşi”ne ilişkin olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Plentmiks Alttemel, Temel ve BSK Kaplama Yapılması” olarak belirtildiği, ilk sözleşme bedelinin 10.960.250,00 TRY, toplam sözleşme bedelinin 13.150.642,91 TRY ve gerçekleştirilen is tutarının 12.722.742,39 TRY olduğu, sözleşme tarihinin 27.05.2016, işin geçici kabul tarihinin 18.10.2017, belge tutarının ise 812.722.742,39 TRY olduğu tespit edilmiştir.
Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi’nde (A)/V. Grup: Karayolu İşleri (Altyapı + Üstyapı) “1. Otoyollar 2. Devlet, il ve köy yolları 3. Cadde ve sokak yapım işleri” olarak düzenlenmiştir. Anılan iş ortaklığının özel ortağı Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu işin “Uşak-Ulubey Yolu (Km:0+000 – 7+000 Arası) Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Plentmiks Alttemel, Temel ve BSK Kaplama Yapılması İşi” olduğu, buradan hareketle belge konusu işin A/V grubu işler kapsamında olduğu, dolayısıyla söz konusu iş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uygun olduğu, bu kapsamda belge tutarının tamamının değerlendirmeye alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
İş ortaklığında özel ortakların her birinin istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 20’sini sağlaması zorunlu olduğundan, anılan iş ortaklığının özel ortağı Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti.nin sağlaması gereken asgari iş deneyim tutarının (99.440.320,00x%20=) 19.888.064,00 TL olduğu görülmüş olup belge tutarının güncellenmesi sonucunda elde edilen tutarın 27.020.821,36 TL olduğu dikkate alındığında özel ortağın asgari iş deneyim tutarını sağladığı anlaşılmıştır.
Evrensel Yol İnş. A.Ş. tarafından yeterlik bilgileri tablosunun “EKAP’ta Kayıtlı Olan İş Deneyim Belgesi” bölümünde EKAP tarafından belgeye verilen sayının “9081-Y-KD-21-1” olarak beyan edildiği, idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulama neticesinde beyan edilen belgenin iş yönetme belgesi olduğu ve Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından Yahya Raif Önsü adına düzenlendiği, bahse konu iş deneyim belgesinin “Anadolu Otoyolu Çamlıca-Gebze Kesimi (Km:0+000 – 45+000 Arası) Eksik Kalan ve İlave Toplama Yolları Yapım İşi”ne ilişkin olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “Toprak İşleri, sanat yapıları, üstyapı (plent-miks alttemel, plent-miks temel ve bitümlü sıcak karışım), köprü işleri, otokorkuluk işleri, trafik ve güvenlik işaretlemesi (yatay ve düşey işaretleme), kamulaştırma mühendislik hizmetleri ve diğer işlerdir. Belgeye konu işin esaslı unsuru: AV Grup: Karayolu İşleri (Altyapı+Üstyapı)” olarak belirtildiği, ilgilinin inşaat mühendisi olduğu ve görev unvanının “Otoyol Yapım Arazi Mühendisi” olduğu, ilk sözleşme bedelinin 340.172,40 TRY, toplam sözleşme bedeli ve gerçekleştirilen iş tutarının 1.292.076,65 TRY olduğu, sözleşme tarihinin 20.06.1995, ihale tarihinin 07.04.1995, işin geçici kabul tarihinin 30.09.2012 olduğu, ilgilinin 20.06.1995-30.09.2012 tarihleri arasında görev yaptığı ve görevi sırasında yönettiği iş kısmının konusunun “Toprak İşleri, sanat yapıları, üstyapı (plent-miks alttemel, plent-miks temel ve bitümlü sıcak karışım), köprü işleri, otokorkuluk işleri, trafik ve güvenlik işaretlemesi (yatay ve düşey işaretleme), kamulaştırma mühendislik hizmetleri ve diğer işler” olduğu, ilgilinin görevi sırasında işin gerçekleşen tutarının ve ilgilinin görev unvanı ile ilgili olarak hissesine düşen belge tutarının 1.292.076,65 TRY olduğu, ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %379,83 olduğu, belge tutarının iş grupları itibariyle dağılımının ise;
A/I. GRUP: KÖPRÜ VE VİYADÜK İŞLERİ: 203.049,36 TRY
A/V. GRUP: KARAYOLU İŞLERİ (Altyapı+Üstyapı): 947.541,48 TRY
DİĞER İŞLER: 141.485,80 TRY”
şeklinde olduğu tespit edilmiştir.
Anılan istekli tarafından sunulan iş deneyim belgesine konu işin esaslı unsurunun “A-V Grubu: Karayolu İşleri” olduğu, dolayısıyla bahse konu iş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uygun olduğu, buradan hareketle söz konusu iş deneyim belgesi tutarının tamamının değerlendirmeye alınması gerektiği anlaşılmaktadır.
Bu kapsamda söz konusu istekli tarafından sağlanması gereken asgari iş deneyim tutarının (124.919.830,00x%80=) 99.935.864,00 TL olduğu, Evrensel Yol İnş. A.Ş. tarafından sunulan iş deneyim belgesi tutarının 1.292.076,65 TL olduğu görülmüş olup belge tutarının güncellenmesi sonucunda elde edilen tutarın ise 921.911.910,90 TL olduğu belirlenmiştir. Yukarıda yer verilen mevzuat maddelerinde iş deneyim belge tutarlarının değerlendirilmesinde; denetim veya yönetim faaliyetleri nedeniyle alınan belge tutarlarının beşte bir oranında dikkate alınacağının hükme bağlandığı, bu kapsamda anılan isteklinin iş deneyim belge tutarının 184.382.382,18 TL olduğu göz önüne alındığında isteklinin asgari iş deneyim tutarını sağladığı tespit edilmiştir.
Bunun yanında Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. – Maki İnş. Tur. Nakl. Maden. San. ve Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın pilot ortağı Özcoşkun Yapı Mimar. San. ve Tic. A.Ş. tarafından iş deneyiminin tevsiki amacıyla “3349-Y-KK-41-8” sayılı iş yönetme belgesinin beyan edildiği, beyan edilen ve EKAP’a kayıtlı bulunan söz konusu belgede Muhammet Kola’nın Proje Müdürü olarak 12.01.2007-14.04.2012 tarihleri arasında görev yaptığının belirtildiği ve ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %135,86 olduğu, yine Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. – Aktürk Kardeşler İnş. Petr. Nakl. Gıda Tic. ve San. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın pilot ortağı Bahadır Grup İnş. San. İç ve Dış Tic. A.Ş. tarafından iş deneyiminin tevsiki amacıyla “3349-Y-KD-773-1” sayılı iş denetleme belgesinin beyan edildiği, beyan edilen ve EKAP’a kayıtlı bulunan söz konusu belgede Abbas Ümit Örskıran’ın Kontrol Şefi olarak 27.06.2007-09.09.2015 tarihleri arasında görev yaptığının belirtildiği ve ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %168,20 olduğu görülmüştür. Başvuru sahibi tarafından itirazen şikâyet dilekçesinde anılan kişilerin işin %80’lik bölümünde sürekli sigortalı olarak görünmediğine yönelik iddialarına dayanak teşkil edecek herhangi bir bilgi veya belgeye yer verilmediği anlaşılmış olup, işin sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen iş deneyim belgelerinin usulüne uygun olduğu anlaşılmıştır.
Ayrıca Evrensel Yol İnş. A.Ş. tarafından iş deneyiminin tevsiki amacıyla “9081-Y-KD-21-1” sayılı iş yönetme belgesinin beyan edildiği, beyan edilen ve EKAP’a kayıtlı bulunan söz konusu belgede Yahya Raif Önsü’nün Otoyol Yapım Arazi Mühendisi olarak 20.06.1995-30.09.2012 tarihleri arasında görev yaptığının belirtildiği ve ilgilinin görevi sırasında işin ilk sözleşme bedeline göre nakdi gerçekleşme oranının %379,83 olduğu, başvuru sahibi tarafından itirazen şikâyet dilekçesinde anılan kişinin işin %80’lik bölümünde sürekli sigortalı olarak görünmediğine yönelik iddialarına dayanak teşkil edecek herhangi bir bilgi veya belgeye yer verilmediği, bu doğrultuda işin sahibi Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından düzenlenen iş deneyim belgesinin usulüne uygun olduğu anlaşılmıştır.
Yukarıda yer verilen tespit ve incelemeler doğrultusunda, başvuru sahibinin iddialarının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.